Monitor

  • Stad: Podgorica
  • Taal: Servisch
  • Oplage: 7.000

Het weekblad Monitor werd opgericht in oktober 1990 in Sarajevo en beoogde als doelgroep de intellectuele elite van Joegoslavië. Het weekblad verzette zich tegen de nationalistische politiek, met name die van Slobodan Milošević, en na het uiteenvallen van het land bekritiseerde het ook de Montenegrijnse nationalistische elites. Na de verhuizing van het hoofdkantoor naar Podgorica besprak het tijdschrift met regelmaat de autocratische drift die voortvloeide uit het corrupte regime van Milo Dukanović. Monitor werd lange tijd gefinancierd door de NGO Open Society van Georges Soros. Tegenwoordig behoort het dagblad tot de persgroep Montenegropublic van mediamagnaat Miško Perović.

Externe links

Laatste update: 18 januari 2017